1. Who are the people in the pictures? What do they have in common? Who’s your favourite?
(Кто изображён на картинках? Что у них общего? Кто тебе нравится больше всего?)
2. Match the verbs to the nouns. What can these people do?
(Соедини глаголы с существительными. Какие способности есть у этих людей?)
3. A. Look through the text. Which of the superheroes above is it about? Listen, read, and check.
(Просмотри текст. О каком супергерое он рассказывает? Прочитай, прослушай и проверь.)
3. B. Read the text again and complete the sentences in your own words. Then explain the words in bold. Use relative clauses.
(Снова прочитай текст и дополни предложения своими словами. Затем объясни выделенные слова. Используй относительные придаточные предложения.)
4. Find the most important information in the article and make notes. Use your notes to give a summary to the class.
(Выдели главные моменты из статьи и сделай заметки. Используй их, чтобы кратко пересказать текст классу.)
5. Portfolio: Is there a superhero in Russia? Write a short article about him/her.
(Портфолио: Есть ли супергерой в России? Напиши короткую статью о нем/ней.)