1. Work in pairs. What is a perfect day like for you? Brainstorm to complete the spidergram. − Работайте в парах. Каким был бы идеальный день для вас? Подумай и дополни схему.
2. a) Look at the title. Which is Ann’s favourite day? Why? Read and listen to find out. − Посмотри на заголовок. Какой у Энн любимый день? Почему? Прочитай и прослушай, чтобы определить.
b) Now, answer the following questions. − Теперь ответь на следующие вопросы.
3. a) Find the words in the text which show the order things happen. − Найди слова в тексте, которые показывают порядок происходящего.
b) Link the sentences. Use: and, then, after that, when, before. − Свяжи предложения. Используй: and, then, after, that, when, before.
4. In pairs discuss your perfect day. Use the questions in Ex. 2b to help you. − В парах обсудите ваш идеальный день. Используйте вопросы из упр. 2b
5. Portfolio: Write a short article for the school magazine about your perfect day of the week. Write why you like it and what you do in the morning, afternoon, evening (60-70 words). − Портфолио: Напиши короткую статью для школьного журнала о твоем идеальном дне недели. Напиши, почему тебе нравится этот день и что ты делаешь утром, днем и вечером (60-70 слов).